Çarşamba, Aralık 07, 2005

Kemençe Eşliğinde Fotograf Dersleri




Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü Öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Mustafa Reşat Sümerken tarafından 10 yıldır aralıksız çıkartılan ''Foto Forum'' isimli aylık dergideki, ''Kemençe eşliğinde fotoğraf dersleri '' konulu bir köşe herkesin ilgisini çekiyor.

Çekim, filtre, diyafram, objektif ve filmler gibi çeşitli fotoğraf bilgilerinin verildiği bu köşede her konu 18 dizi ile anlatılıyor. Yrd. Doç. Dr. Sümerken, ''Amacımız insanları sıkmadan onlara fotoğraf sanatının ayrıntılarını mizahi bir dille anlatmak. Bu köşemiz bir hayli de ilgi gördü'' dedi. Derginin her sayısında yer alanlardan bir örnek:

Ders Konusu: Filtreler

Karadağ ormaninda
Kovaladim ayiyi
Hava sislenduğunde
Kullaniruk sariyi
Baktum karşida Rize
Taktum bi polarize
Net ettum beşyuzluğu
Geldik yarlan göz göze
Mavi renkli filitre
Tenleri koyi eder
Sut beyazi Fadimem
Birdan bire oldi esmer


Ders Konusu: Objektifler

Gelinler ellerine
Kina yakarlar kina
Teleylan bakilinca
Ayşem gelur yakina
Bi evde iki baci
Allahum bana aci
Yarim siğmaz vizore
Yok mi bi geniş açi
Haçan girdi horona
Titrer idi omizi
Bocuk cekilaceksa
Takaruz makromizi


Ders Konusu: Diyaframlar

Duğun guni gelende
Göğe mermi saçulur
Diyafram göze benzer
Kisilur da açilur
Barmaklarum uşidi
Diyafram açamadum
Kaynatam basti bizi
Becerip kaçamadum
Vermez ise bubasi
Anlaşur da kaçaruk
Az işikli yerlerde
Diyaframi açaruk


Ders Konusu: Fotoğraf çekimi

Dik tutup makinayi
Vizorunden bakaruk
Alan derinluğuni
Diyaframlan sağlaruk
Yuksek enstantaneylan
Çekilur uçan ari
Güneş battiktan sonra
Kullanun B ayari
Perde obturatorun
Puskuli ben olayim
Kablo denklanşor gibi
Belune dolanayim


Ders Konusu: Filmler

Filimum yuksek ASA
Gren yapacak gren
Yitirdum Fadimemi
Yok midur oni goren
Filimin ust tarafi
Gümuş kaplidir gümuş
Gel karanlik odama
Edelum senle cümbuş
Filim çektim bin ASA
Diyafram kisa kisa
Kaynanam koyi çikmiş
Ne gam ettum ne tasa

Denizce'den

Hiç yorum yok: