Salı, Aralık 13, 2005

Kasparov, bilgisayar ve kadınlar




Geliştirilen bir Deep Blue modeli, satrançta Kasparov'u yenmiş. Bunu büyük bir başarı olarak görüyorlar. Satranç oynamak çok zor bir şeymiş gibi reklam yapıyorlar.

Bu dünyada yapılacak en zor karşılaşma "bir kadını anlamak"tır. Bunu bilmiyorlar. Ben de bu sorunu çok düşündüm ve bir "kadınları anlama simülatörü" yaptım.

Bu simülatörün üzerinde çalıştığı bilgisayar trilyonlarca hesaplamayı aynı anda yapabiliyor.

Bu kadar uğraştıktan sonra bile ilk denememde bilgisayar yenilmekten kurtulamadı.

Sokaktan çevirdiğim bir bayan ile yapılan karşılaşma logları aşağıdadır :


Birinci müsabaka :

Kadın: Bilgisayar söyle bakalım saçlarımın yeni modelini nasıl buldun?

Bilgisayar: Böyle çok güzel olmuşsunuz efendim.

Kadın: Önceden güzel değildim yani?

Bilgisayar: Hayır önceden de güzeldiniz ama böyle çok güzel olmuşsunuz efendim.

Kadın: Önceden bu kadar güzel değildim yani?

Bilgisayar: Hayır efendim önceden de çok güzeldiniz.

Kadın: Şimdi pek o kadar güzel olmamışım ama?

(Bilgisayar terk eder)


İkinci müsabaka :

Kadın: Bilgisayar, erkek arkadaşımdan ayrılmak istiyorum ben.

Bilgisayar: Pek mutlu değilsiniz zaten efendim, ayrılın bence.

Kadın: Ama onu seviyorum.

Bilgisayar: O zaman konuşarak sorunlarınızı çözmeyi denemelisiniz.

Kadın: Yüzünü görmek, sesini duymak bile istemiyorum o hayvanın.

Bilgisayar: O zaman mail atın, görüşmeyeceğinizi söyleyin?

Kadın: Hayır ondan ayrılamam.

Bilgisayar: Kendinize biraz zaman tanıyın, duygularınız düsünceleriniz netleşsin.

Kadın: Ne istediğimi biliyorum ben. Onunla asla olmaz.

(Bilgisayar terkeder)


Üçüncü müsabaka:

Kadın: Bilgisayar, sen beni sevmiyorsun.

(Bilgisayar terk eder).

Hiç yorum yok: