Cuma, Aralık 16, 2005

İngiltere Maçlarının Kahramanı: Kaleci Yaşar



Aslında İngiltere ile 1984 yılında oynayacağımız o maça kadar inanın 1 ay sürekli yan top çalıştık. Ancak o gün yediğimiz 8 golden 3'ü yan toplardandı. Adamların nasıl gol atacağını biliyor ama çaresini bulamıyorduk. Hayatımda oynadığım en tuhaf maçtı. Düşünün sahada 22 kişi var ve 20 tanesi bana bakıyordu. Çünkü maç hep benim kalemin önünde oynandı. Top sanki duvara çarpıyordu bana geri geliyordu. Maçtaki tek şutumuzu Erdal Keser atmıştı. Belki bin maç yapsak 8 olmazdı. Ama oldu. 40'inci dakikada beni çıkarın diye bağırdım. Hoca başka alana değişiklik yaptı ben sahada kaldım 8 golü de ben yedim. Maç sonu TRT spikeri geldi 'Ne hissediyorsun' dedi. Adamın suratına baktım 'Ne hissedeyim ki' dedim..

Wembley'deki 5-0'lik maç: Bir de 5 gol yediğim bir İngiltere maçı daha var. Abdülkerim, Lineker’i, Raşit Çetiner de Hoddle'i tutuyor. Bir korner sırasında, Abdülkerim ceza sahasında resmen 'Lineker'i gördünüz mü beyler?' diye sordu. Raşit de, 'Az önce buralardaydı' yanıtını verdi. Maç mı, makaramı belli değildi. Tabii 8 gollük maçtan sonra bu 5'lik karşılaşma ciddiye alınmadı. Ama bizim bu maça bir gidişimiz var, inanılmaz. Abdülkerim Wembley'deki ilk idmana giderken bir kaç futbolcu ile birlikte yarış yaptılar. Wembley'e ayak basan ilk biz olalım dediler. Abdülkerim sanki Neil Armstrong gibiydi.. 'Aya ilk ben ayak basacağım' diyordu.

Bu da ikinci 8-0'in öyküsü: Kaleci Fatih ile Milli Takım’da oda arkadaşıydık. İngilizler' den 3 maçta 21 gol yiyince (Bir 8 de Fatih yemişti) gazeteler 'Fatih ile Yaşar öyle iyi arkadaşlar ki, yedikleri içtikleri ayrı gitmez' diye yazdı. İkinci 8-0'lik maçta kalede o vardı. Çünkü ilk 2 maçta 13 gol yediğim için oynamayacağımı biliyordum. Fatih sürekli beni sıkıştırıyor ve 'Ağabey ne olur, 8 olur mu?' diye soruyordu. Ben de, '1–2 olur fazla olmaz' diyordum. O kadar çok sordu ki, bir gün darlandım,' Yeter be. 7 olur, 9 olur ama 8 olmaz. O bana has!' deyip sıyrıldım. Maç 8 olunca, Fatih, 'Ağabey be! Senin yapacağın tahmin bu kadar olur' dedi, gülüştük. 8-0'lik bir İngiltere maçında 5. ya da 6. golü yedikten sonra TRT spikerinin dedikleri:

"Evet sayın izleyiciler, İngilizlerin bir atağını daha gol yiyerek savuşturduk" maçın 90.dakikası ve İngilizler bir gol daha atıyorlar ve spiker yine patlatıyor "Evet sayın izleyiciler, maç bitti daha gol yiyoruz...

Hiç yorum yok: