Pazar, Haziran 25, 2006

O Töre Bülbül Öte


-Baba kız kardeşimi parkta bir erkekle yakaladım.
-Afferin yan yana mı oturuyorlardı.
-Hayır bu sürtük parkta oturup çekirdek çitliyordu , adam da çimenleri suluyordu.
-Adamı tanımıyorum baba. Adam parkın bahçıvanı yaaa…
-Sus kız… Üstelik adamın elinde hortum vardı baba …Ben şimdi naapiyim bu gızı…
-Töremiz gereği kardeşini öldürmek zorundasın Cev…
-Daaan…
-Lan bekle bari cümlem bitsin eşoğlusu. Babanın cümlesi bitmeden töre gereği kızkardeşini vurmak bizim töremizde var mıdır?
-Yoktur baba…
-Madem ki töremize karşı geldin töre gereği seni de kardeşin Yakup vuracak…
-Yapma bey… Kıyma çocuklarımıza . Cevahiri vuracağına beni vur…
-Lan manyak karı . Bizim töremizde töre gereği evladı vurulurken onu vurmayın beni vurun demek var mıdır?
-Yoktur.
-Yakup önce töre gereği ağabeyini vur , sonra töre gereği ananı vur. Hatta boşa kurşun gitmesin ikisi arka arkaya dursunlar aynı anda ikisi ölür.
-Yapma Hıdır ağam… Beni bacısız koma…
-Aaa İsmail dayım gelmiş.
-Kıymayın kız kardeşime Hıdır.
-Olmaz İsmail bacın yani benim de karım törelere karşı geldi.
-Hangi töreye.
-27 madde C fıkrası Z bendi…
-Vay kaltak. Eniştemin töresine nasıl karşı gelirsin lan sen… Daaan…
-Naaptın İsmail…
-Nooldu enişte kardeşimi vurdum…
-Töremizde oğlu töre gereği anasını vuracakken araya girip onu töre gereği vurmak var mıdır?
-Yok mudur?
-Yargıtayı yoktur bunun kayınço. Töreye karşı geldiğini için Yakup önce abisini sonra seni öldürecek. Anasına da bir el belki ölmemiştir diye ateş edecek.
-Yapma baba bizim töremizde bi kurşunu yiyip yere devrilene ikinci kurşunu sıkmak yoktur.
-Demeyin yahu…
-Sen de dokuz kusurlu hareketten birini yaptın enişte . Töremiz gereği ölmeyi hak ettin.
-Sen de geç baba duvarın yanına seni de çıkartayım aradan...
-Sen eniştemin kılına bile dokunamazsın Yakup .
-Niye dayı…
-Bizim töreye göre eğer odada herkesin onayladığı bir cinayet işlenecekse onu odadaki yaşı en büyük olan işler.. Yani ben.
-Tamam sen önce babamı vur töre gereği , ben de sonra seni vururum.
-Ama sen de töreye karşı geldin…Seni kim vurucuk o zaman?
-Aynı anda ateş edelim…
-İyi fikir…
-Bir ki üç…
-Dannnn.
-Ahhh iyi ki hepimiz birbirimizi öldürdük. Konuşma biraz daha uzasaydı köyde adam kalmıycaktı yahu…
-Burası köy değil İstanbul’dur Dayı…
-İstanbul herkesin köyüdür yiğenim…

Hiç yorum yok: